Leopold Kessler neve alighanem ismeretlen sokak számára, pedig elég jó public art-street art műveket hozott létre az elmúlt években. A Bécsben élő művész 1970-ben született Münchenben, később az osztrák fővárosban végzett a képzőművészeti főiskolán. A kétezres évek eleje óta jegyzi kiállításait; 2001 óta leginkább Európában állított ki, de New Yorkot és a csoportos kiállítások, biennálék keretében a világ különböző pontjait is megjárták alkotásai.
Public munkáiról készült videóival sajnos nem nagyon találkozhatunk, ha csak el nem látogatunk valamelyik osztrák vagy német galériába. Fotódokumentációk és leírások alapján azonban kirajzolódnak előttünk az egyes művek.
Az egyik kedvencem a Sharjah Biennálé (Arab-Emirátusokban) ideje alatt készített műve, amikor a szálloda második emeleti medencéjéből levezette egy slaggal a vizet az utcára, és „szökőkutat” csinált belőle. Az is jó, mikor egy kis buherálás után az utcalámpákat kapcsolgatta.
Másik érdekes műve a Kacsaetetés című egy fake-kacsába épített kamera által rögzített film, amely a városi tavak kacsaetetési romantikáját dokumentálja belülről. Az Import Budapest-Vienna projekt keretében pedig Kessler cigarettákat csempészett (inkább utaztatott) egyik országból a másikba; gondosan elrejtette a cigis dobozt a vonat oldalába.
Szintén érdekes a a városi óra átalakítása ébresztőórává, a mindenki számára elérhető kollektív lábtörlő, vagy a szökőkút víznyomásának megváltoztatásával elért hack.
Mindezen projektek, akciók, elmés intervenciók ellenére a legjobban a 2007-es Kicserélt pad című fotó tetszik talán a legjobban, amelyről először azt hittem, hogy egy installáció, de ez valójában egy „found situation”, egy talált helyzet, amelyet Kessler lefotózott. Egyszerű, mégis van a beállításban valami érdekes - ezzel búcsúzom
Kövesd a StreetArtMagyarult Facebook-on, vagy ajánld ismerőseidnek!