HTML

Street Art Magyarul

street art magyarul heszkyandras@gmail.com

Címkék

45.r.p.m (1) 45rpm (1) 9/11 (1) afrika (1) andré (1) antony miscallef (2) art (12) art in the streets (1) árverés (2) aukció (2) Banksy (2) banksy (17) ben eine (4) billy (1) blek le rat (3) bolin (1) bombing (1) boxi (1) cans (1) capitalism (2) carpet (1) christies (1) conor harrington (3) culture (1) david walker (1) dolk (1) erik berglin (1) escif (2) evan roth (1) exit through the gift shop (3) faith47 (1) Fame Festival (1) felice varini (1) festival (1) film (1) fotó (2) francia (1) garrett miller (1) girls on bikes (1) graffiti (10) graffiti research lab (1) guildor (1) improv everywhere (2) insa (1) insect (1) installáció (7) intervention (1) invader (1) isaac cordal (1) jeffrey deitch (1) jenny holzer (1) jeppe hein (1) jr (4) kapitalizmus (1) kenny (1) kiállítás (3) könyv (1) lazarides (1) liu (1) liu bolin (1) london (5) London (1) malarky (1) marc (1) mark jenkins (2) mobstr (3) mr. (1) mr brainwash (3) münchen (1) m city (1) neozoon (1) new york (3) obey (1) oslo (5) párizs (1) paul (1) paul moose curtis (1) peking (1) penfold (1) pierre huyghe (1) public art (4) regents canal (1) reverse graffiti (2) roa (2) robbo (1) romanwg (1) sam3 (1) scharf (1) schiller (1) sean martindale (1) shepard fairey (4) slinkachu (2) sophia (1) sotheby (1) sothebys (1) space invade (1) space invader (1) stencil (3) steve (1) steve lazarides (2) stik (1) stop motion video (1) street (9) streetart (1) street art (50) street art (2) sweet (2) t&j (1) tag (1) team robbo (1) ted (1) thierry guetta (1) toof (1) vers (1) vhils (5) westminster (1) woostercollective (1) zevs (2) Címkefelhő

Így reklámozz buszmegállóknál - első rész

2011.10.22. 10:53

fishing scam.pngNem véletlenül terelődik a reklámokra a street art figyelme. Ron Englishnél, ZEVS-nál láthattunk reklám hekkelést, és Shepard Fairey is sokszor beszélt már a reklám és a street art kapcsolatáról. Ez nyílván valóan nem véletlen, hiszen mindkettő a köztereket használja. Gyakran hangoztatott érv az utcaművészet oldaláról, hogy a reklámozók pénzért vették meg a felületeket, amely ugyanúgy használja a várost, mint a street art, ugyanakkor senki nem kérdezte meg erről az embereket – ezzel szemben a street art és a graffitti esetében rögtön ezt a mozzanatot kifogásolják, hogy tudniillik hogyan is merészeli valaki, hogy saját képére formálja a környezetét. Természetesen az egész bonyolultabb ennél, de a kérdés adott. A blogon három részben mutatok be olyan művészeket, akik nem csupán kikezdik és provokálják a reklámokat és a reklámozást művészetükkel, de ehhez ugyanazt az eszközt használják módszerül: a buszmegállók hírdetőit.

Az első művész Eyesaw, akinek az intervenciói a legjobbak közé sorolhatók az egész street art-ot tekintve is. Tényleg hihetetlenül szellemes és okos, ahogy átalakítja a reklámokat; régen láttam ilyen jó appropriációt/intervenciót.

 Eyesaw így ír a projektjéről: „A reklám mindenhol felüti a fejét, és nincs előle menekvés. Propagandájának harci gépei téged szeretnének bevenni, a pénzeddel együtt. Reklámok vannak az utcán, a TV-ben, a magazinokban, az interneten. A francba már, még egy nyugodt csésze teát sem tudsz meginni anélkül, hogy csöngene a telefon és rád akarnának tukmálni valami szemetet. Azt hinnéd, hogy immunis vagy erre, és nem befolyásol semmi, de a folyamatos bombázás a tudatalattidba hatol. A reklámok és a média a világról és a fogyasztókról egy eltorzult képet fest. A reklámok mindenre hatással vannak körülöttünk, és alakítják azt a világot, amelyben élünk, és ahogyan magunkra és a világra tekintünk. A reklámok kapzsivá, iriggyé, szexistává és alkoholistává képesek tenni, rontják az önbecsülésedet, és elidegenítenek attól, amid már van, és azt fogod kívánni, amit nem engedhetsz meg magadnak.”

5642876538_a666328446_z.jpg

„Arra törekszem, hogy a nézők kérdéseket fogalmazzanak meg a körülöttük lévő világgal és az ebben elfoglalt helyükkel kapcsolatban. Mivel munkáimat tipikus reklámfelületeken készítem el, a gyalogosok azt hiszik, hogy a művem egy reklám, ami próbálná eladni az újabb moslékot. De a műveim nem beszélnek arról, hogy mégis mi az áru, így a nézőben nyomban kérdések fogalmazódnak meg, és válaszokat próbál ezekre adni. Elégedettséggel tölt el, ha tudom, hogy miután eltávolítottam egy vacak reklámot és kicseréltem valami másra, egy arra járót sikerült ráébreszteni a társadalom visszásságaira.”

5482992026_8615bf21c1_z.jpg5617189466_8abf74c97b_z.jpg5898396239_1f1f89e530_z.jpg5888562097_a9c97886f7_z.jpg5488439626_51eb672f3d_z.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: street art

A bejegyzés trackback címe:

https://streetartmagyarul.blog.hu/api/trackback/id/tr733321567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása