HTML

Street Art Magyarul

street art magyarul heszkyandras@gmail.com

Címkék

45.r.p.m (1) 45rpm (1) 9/11 (1) afrika (1) andré (1) antony miscallef (2) art (12) art in the streets (1) árverés (2) aukció (2) banksy (17) Banksy (2) ben eine (4) billy (1) blek le rat (3) bolin (1) bombing (1) boxi (1) cans (1) capitalism (2) carpet (1) christies (1) conor harrington (3) culture (1) david walker (1) dolk (1) erik berglin (1) escif (2) evan roth (1) exit through the gift shop (3) faith47 (1) Fame Festival (1) felice varini (1) festival (1) film (1) fotó (2) francia (1) garrett miller (1) girls on bikes (1) graffiti (10) graffiti research lab (1) guildor (1) improv everywhere (2) insa (1) insect (1) installáció (7) intervention (1) invader (1) isaac cordal (1) jeffrey deitch (1) jenny holzer (1) jeppe hein (1) jr (4) kapitalizmus (1) kenny (1) kiállítás (3) könyv (1) lazarides (1) liu (1) liu bolin (1) London (1) london (5) malarky (1) marc (1) mark jenkins (2) mobstr (3) mr. (1) mr brainwash (3) münchen (1) m city (1) neozoon (1) new york (3) obey (1) oslo (5) párizs (1) paul (1) paul moose curtis (1) peking (1) penfold (1) pierre huyghe (1) public art (4) regents canal (1) reverse graffiti (2) roa (2) robbo (1) romanwg (1) sam3 (1) scharf (1) schiller (1) sean martindale (1) shepard fairey (4) slinkachu (2) sophia (1) sotheby (1) sothebys (1) space invade (1) space invader (1) stencil (3) steve (1) steve lazarides (2) stik (1) stop motion video (1) street (9) streetart (1) street art (50) street art (2) sweet (2) t&j (1) tag (1) team robbo (1) ted (1) thierry guetta (1) toof (1) vers (1) vhils (5) westminster (1) woostercollective (1) zevs (2) Címkefelhő

Így reklámozz buszmegállóknál - második rész

2011.10.24. 10:47

cash.jpgNem véletlenül terelődik a reklámokra a street art figyelme. Ron Englishnél, ZEVS-nál láthattunk reklám hekkelést, és Shepard Fairey is sokszor beszélt már a reklám és a street art kapcsolatáról. Ez nyílván valóan nem véletlen, hiszen mindkettő a köztereket használja. Gyakran hangoztatott érv az utcaművészet oldaláról, hogy a reklámozók pénzért vették meg a felületeket, amely ugyanúgy használja a várost, mint a street art, ugyanakkor senki nem kérdezte meg erről az embereket – ezzel szemben a street art és a graffitti esetében rögtön ezt a mozzanatot kifogásolják, hogy tudniillik hogyan is merészeli valaki, hogy saját képére formálja a környezetét. Természetesen az egész bonyolultabb ennél, de a kérdés természetesen adott. A blogon három részben mutatok be olyan művészeket, akik nem csupán kikezdik és provokálják a reklámokat és a reklámozást művészetükkel, de ehhez ugyanazt az eszközt használják módszerül: a buszmegállók hirdetőit.

A Madrid Street Advertising Takeover hitvallásában Eyesaw-hoz hasonlóan elég rossz véleményt fogalmaz meg az utcai reklámoknak az egyénre és a közösségre gyakorolt hatásáról. A MaSAT egy átgondolt és hosszabb távra tervezett projekt, a polgári engedetlenség egy formája, amelynek keretében a szervezők fel akarják izzítani a vitát a közös térről alkotott fogalmunk tekintetében, és provokálni szeretnék a reklámozást. Miközben tudjuk, hogy a reklámok gyakorlatilag nem érdeklődésünk tárgyai, a másokkal megosztott terek felhasználásának módjaival is kísérletezni kell – sugallja a MaSAT projekt. A madridi mozgalom célja, hogy az egész világon hasonló kezdeményezések szülessenek, vagy hogy egy kis támogatással, maguk megszervezhessék ezt más országokban (honlapjukon lehet adományozni).IMG_3747.jpgshopping.jpg

A MaSAT 106 művészt kért meg, hogy tervezzen meg szövegekből-betűkből egyszerű, minimalista feliratokat, amelyek a buszmegállók reklámjai helyére kerültek. 2011 április végén tehát 106 plakátot cseréltek ki – művészek, szociológusok, tanárok, ügyvédek, bloggerek és más személyek szövegeit rakták ki. A névsorban olyan nevekre akadunk, mint Ludo, Swoon, Ron English, vagy a Wooster Collective vezetői – Marc és Sarah Schiller. A szövegeket email-en keresztül küldtél el a vállalkozó szelleműek. A szövegek bármilyen nyelven lehettek, de nem tartalmazhatták a készítők nevét vagy logóját. A szervezők ezután megcsinálták a plakátokat, majd négyes csoportokban (négy kulcsuk volt a reklámtartókhoz) elindultak a városba – három installáló ember és egy fotós. Az akció egy óráig tartott.

Reméljük, hallunk még róluk.

gallery121.jpg

IMG_6756.jpggallery19.jpgfoto-Falansh-1-83-900x600.jpg

Szólj hozzá!

Címkék: street art

A bejegyzés trackback címe:

https://streetartmagyarul.blog.hu/api/trackback/id/tr793325795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.