HTML

Street Art Magyarul

street art magyarul heszkyandras@gmail.com

Címkék

45.r.p.m (1) 45rpm (1) 9/11 (1) afrika (1) andré (1) antony miscallef (2) art (12) art in the streets (1) árverés (2) aukció (2) Banksy (2) banksy (17) ben eine (4) billy (1) blek le rat (3) bolin (1) bombing (1) boxi (1) cans (1) capitalism (2) carpet (1) christies (1) conor harrington (3) culture (1) david walker (1) dolk (1) erik berglin (1) escif (2) evan roth (1) exit through the gift shop (3) faith47 (1) Fame Festival (1) felice varini (1) festival (1) film (1) fotó (2) francia (1) garrett miller (1) girls on bikes (1) graffiti (10) graffiti research lab (1) guildor (1) improv everywhere (2) insa (1) insect (1) installáció (7) intervention (1) invader (1) isaac cordal (1) jeffrey deitch (1) jenny holzer (1) jeppe hein (1) jr (4) kapitalizmus (1) kenny (1) kiállítás (3) könyv (1) lazarides (1) liu (1) liu bolin (1) London (1) london (5) malarky (1) marc (1) mark jenkins (2) mobstr (3) mr. (1) mr brainwash (3) münchen (1) m city (1) neozoon (1) new york (3) obey (1) oslo (5) párizs (1) paul (1) paul moose curtis (1) peking (1) penfold (1) pierre huyghe (1) public art (4) regents canal (1) reverse graffiti (2) roa (2) robbo (1) romanwg (1) sam3 (1) scharf (1) schiller (1) sean martindale (1) shepard fairey (4) slinkachu (2) sophia (1) sotheby (1) sothebys (1) space invade (1) space invader (1) stencil (3) steve (1) steve lazarides (2) stik (1) stop motion video (1) street (9) streetart (1) street art (50) street art (2) sweet (2) t&j (1) tag (1) team robbo (1) ted (1) thierry guetta (1) toof (1) vers (1) vhils (5) westminster (1) woostercollective (1) zevs (2) Címkefelhő

Cementszobrok vs. klímaváltozás - Isaac Cordal

2012.04.04. 21:59

Isaac-Cordal-Street-Art-artist.jpgSokáig gondoltam úgy,  hogy Isaac Cordalról nem beszélek a blogban; körül-belül egy időben ismerkedtem meg vele, mint Slinkachu-val, és nem arról volt szó, hogy éppen gyenge utánzatnak tartottam, amiket csinál, vagy olyan kísérletnek, amit fentebb említett kollégája jobban kiteljesített; egyszerűen nem kötött le, nem tudtam vele mit kezdeni nagyon. Ez persze két nagyon különböző dolog, ez a nem tetszés és az értetlenség, de azért mindkettőről szó volt. Most viszont egyszerre sikerült mindkét fenntartásnak elejét venni.

Már egyszer ott voltam, hogy szentelek egy bejegyzést Cordalnak, ez pedig az a momentum volt, amikor kijött a könyve, a Cement Eclipses, amelyben sajátos, cementből készült apró méretű embereket megörökítő installációit mutatja be. Cordal ugyanis cementben nyomul már több éve, és ő is miniatürizál; bábui azonban kevésbé kidolgozottak, inkább melankolikusabbak, karakter-nélküliek, szürkék, és rengetegszer vízben tűnnek fel/el.

street_art_isaac_cordal_4.jpgEgy korábbi munka

Na és mikor a napokban megláttam, hogy Cordal a Beaufort04-en, egy kortárs művészeti fesztiválon jó nagy részt vállal tengerparti installációjával, nem halogathattam ezt a bejegyzést. Az áprilistól szeptember végéig látható public kiállítás a belga-francia határ közelében, 30 helyszínen, végig a flamand tengerparton. Többek között Janis Kounellis, Bernar Venet, és a nemrégen blogosított Jeppe Hein alkotása is látható, de rengeteg más érdekes köztéri installáció is. Cordal alkotása a Klímaváltozásra várva címet viseli, egy De Panne nevű kisebb város partjánál készült. Az installáció, amelyen a Cordal két hónapig dolgozott, a tőle megszokott módon víz-kontextusba helyezett, szürke, depresszív cementfigurákból áll. Mindegyik figura a maga módján várja a klímaváltozást.

DSC09132_web.jpg

Itt megvan, ami eddig hiányzott Cordálnál, és nem veszett el, ami eddig megvolt; grandiózusabb az egész; nem pocsolyákba, hanem egyenesen óceánba züllenek bele a szobrok, tucatjával jelennek meg, és ebben a kollektivitásukban van valami erő, amit a cement már eleve kell, hogy feltételezzen. Ugyanakkor marad minden a régiben, ami pl. az efemerséget, az installáció sebezhetőségét, átmenetiségét, vagy az alakokra értett kis dimenziókat, és az ezzel együtt járó neurotikusságot, fenyegetettséget illeti, sőt a klímaváltozás témával láthatóan telibetalálta eddigi célkitűzéseit. Korábban ugyanis ezt mondta munkáiról:

DSC09644_web.jpg"Az eddigi munkáiban olyan szituációkat formáltam, amelyben kivehetők egyes viselkedési minták. Az installációim valamilyen módon azt a társadalmi rendszert értelmezik, amely körülvesz bennünket… A szobrokkal és az ezekről készült képekkel arra teszek kísérletet, hogy egyes cselekedetünk abszurditását érzékeltessem” – fogalmaz. Itt sikerül a figurákat olyan extrém módon pozicionálni, hogy a kitettségükben önkéntelenül is felvesznek megjelenítendő karaktereket, viselkedésmódokat - ilyen értelemben a Beafourt04-re készített installáció a lehető legkiérleltebb megoldást kínálja erre a problémára.

A klímaváltozást váró szobrok egyedisége, és vak, mozdulatlan kollektivitásukban szerzett (és cementből is fakadó) esendőségük készíti elő az egész installáció hatásosságát, és még itt van ez a rendkívül érdekes környezet, a jó fotók, az egész impresszió, amit a szobor-sereg kelt. Cordal, bár egyetemi-képzőművészeti backgroundból jött, street artba öli jó idejét, talán a „fesztivál” legjobb műalkotását hozta létre.

DSC09367_web.jpg

DSC09909_web.jpg

5.jpg

1128_slar.jpg

910_slar.jpg

DSC09806_web.jpg

DSC09158_web.jpg

Kövesd a StreetArtMagyarult Facebook-on, vagy ajánld ismerőseidnek!

Szólj hozzá!

Címkék: street art installáció isaac cordal jeppe hein

A bejegyzés trackback címe:

http://streetartmagyarul.blog.hu/api/trackback/id/tr124364297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.