Nem véletlenül terelődik a reklámokra a street art figyelme. Ron Englishnél, ZEVS-nál láthattunk reklám hekkelést, és Shepard Fairey is sokszor beszélt már a reklám és a street art kapcsolatáról. Ez nyílván valóban nem véletlen, hiszen mindkettő a köztereket használja. Gyakran hangoztatott érv az utcaművészet oldaláról, hogy a reklámozók pénzért vették meg a felületeket, amely ugyanúgy használja a várost, mint a street art, ugyanakkor senki nem kérdezte meg erről az embereket – ezzel szemben a street art és a graffitti esetében rögtön ezt a mozzanatot kifogásolják, hogy tudniillik hogyan is merészeli valaki, hogy saját képére formálja a környezetét. Természetesen az egész bonyolultabb ennél, de a kérdés természetesen adott. A blogon három részben mutatok be olyan művészeket, akik nem csupán kikezdik és provokálják a reklámokat és a reklámozást művészetükkel, de ehhez ugyanazt az eszközt használják módszerül: a buszmegállók hirdetőit.
DC Gecko, azaz Docteur Gecko különlegessége, hogy azok az átalakítások, amelyeket a plakátokon végez, csak éjszaka láthatók, mikor a reklámok ki vannak világítva. Napközben érintetlennek látszanak. DC Gecko grafitizéssel kezdte munkásságát Dél-Franciaországban, de a szigorú törvények miatt más önkifejezési formák után nézett – természetesen továbbra is a városi környezet „feldolgozásával”, megmaradva a street art keretein belül. Először védjegyéből, a gekkóból készített szobrokat és installációkat, de ez a projekt nem tartott sokáig, miután sok gekkót összetörtek, vagy elloptak.
Egy nap, az egyetemre menet a buszon feltűntek neki a buszmegállóknál elhelyezett reklámok. Először kicserélte őket a sajátjára (ld. Eyesaw és a MaSAT) , de megfigyelése szerint ezek csak 2-3 napot éltek meg, míg a JC Decaux –akinek a tulajdonában voltak a hirdetőfelületek – le nem cserélte őket . Egy kísérleti fázist követően DC Geckonak sikerült megtalálnia a technikát, amelynek hála a reklámokon végzett módosításokra csak éjszaka derül fény. Így akár több hétig is kint lehettek a meghekkelt plakátok. A projekt elején először még egy gekkót rajzolt a plakátokra, később átalakult a koncepció.
"Nem tudom, hogy van-e hatása az emberekre. Azt remélem, hogy észreveszik, mi zajlik a világban, hogy a reklámok eltorzítják a várost, hogy az egész mögött hazugság van, stb. Ezen próbálok dolgozni. De lehet, ez vágyálom." - mondja DC Gecko.